Saturday 12 February 2011

درگیری در بین اعضای باند و خانواده احمدی نژاد


درگیری در بین اعضای باند و خانواده احمدی نژاد

سایت دیگربان: خانواده داود احمدی‌نژاد برادر محمود احمدی‌نژاد در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن خواستار اعدام اسفندیار رحیم‌مشایی شدند.
رسانه‌های محافظه‌کار روز جمعه گزارش کردند خانواده داود احمدی‌نژاد به همراه گروهی از محافظه‌کاران در راهپیمایی ۲۲ بهمن، شعار‌هایی علیه رحیم‌مشایی سر داده و خواستار کناره‌گیری وی از دولت شده‌اند.
آن‌طور که این رسانه‌ها گزارش کرده‌اند، خانواده احمدی‌نژاد در مسیر حرکت مسئول دفتر رئیس دولت دهم شعار‌هایی همچون «مشایی حیا کن، احمدی‌ رو‌‌ رها کن»، «مرگ بر منافق» و «مرگ بر ضد ولایت فقیه» سر داده و خواستار اعدام وی شدند.
در فیلمی که سایت مشرق نیوز از این اعتراض‌ها منتشر کرده است، یکی از مخالفان رحیم‌مشایی خطاب به وی می‌گوید که باعث ریخته شدن آبروی «حزب‌الله» شده و باید از مقام خود کناره‌گیری کند.
این سایت همچنین به نقل از یکی از معترضان نوشته که رحیم‌مشایی با فردی به نام «علی یعقوبی» که از «فعالین مسئله‌دار عرصه آخرالزمان و مدعیان مهدویت» ارتباط دارد؛ ادعایی که رحیم‌مشایی آن را رد کرده است.
سایت دی‌نا و محرمانه نیوز گزارش کرده‌اند که میثم احمدی‌نژاد به همراه خواهران و مادر خود جمعی حدود ۱۵ نفره (که از همراهان وی بودند) را تشکیل داده و علیه رحیم‌مشایی شعار‌های تندی سر داده‌اند.
فرزند داود احمدی‌نژاد در دفاع از این اقدام خود علیه رحیم‌مشایی به سایت دی‌نا گفته که «وی ضد ولایت فقیه است و باعث مشکلات فراوانی شده است.»
وی افزوده که «عموی من {محمود احمدی‌نژاد} هم منحرف شده است، او از خط ولایت منحرف شده و کار‌ها و اعمالش اشتباه است.»
وی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا به کسی که مورد تایید عموی {محمود احمدی‌نژاد} شماست می‌گویید مرگ بر منافق گفت: «مرگ بر عمویم.»
داود احمدی‌نژاد پیش‌تر سمت معاون بازرسی دفتر ریاست جمهوری را بر عهده داشت که بنابر اعلام سایت دی‌نا «بدنبال انجام اقدامات خلاف قانون در این دفتر، توسط احمدی‌نژاد برکنار شد.»
برادر رئیس دولت دهم در یک سال گذشته اظهارات بسیار تندی علیه اسفندیار رحیم‌مشایی مطرح کرده است.

آينده نيوز مي نويسد :
اسفنديار رحيم مشايي در راهپيمايي 22 بهمن با شعارهايي همچون 'مشايي حيا كن احمدي رو رها كن' بدرقه شد.

به گزارش شرق، اسفنديار رحيم مشايي كه در راهپيمايي هاي اخير تهران حضور نيافته بود، امروز در سكوت خبري در حاشيه راهپيمايي عظيم 22 بهمن حاضر شد اما در آنجا نيز حاشيه‌ساز شد. مشايي در پاسخ به سؤالات خبرنگار مشرق، كمي برآشفته‌ و با اشاره از محافظينش خواست تا خبرنگار را از وي دور كنند.

اما شايد برآيند راهپيمايي نه چندان طولاني وي در بين مردم (به عبارت صحيح‌تر در لايه‌هاي حفاظتي شديد)چندان براي وي رضايت‌بخش نبود.

بدرقه وي با شعارهايي همچون " "مشايي حيا كن احمدي رو رها كن"، "، "مشايي حيا كن دولت رو رهاكن" و... به مذاق وي خوش نيامد و چندين مرتبه آرامش خود را از دست داد.

وي در خيابان محمدعلي جناح، حدفاصل اتوبان كرج تا حدود مسير ترمينال غرب حاضر شد و همين مسير را بازگشت.

شايد نكته جالب، تاكتيك هماهنگ شده همراهان رئيس دفتر رئيس جمهور در مديريت سوالهاي خبرنگاران بود و در صورت احساس هرگونه سوال چالشي، سعي داشتند فرد سوال كننده را از مشايي دور كنند و از هرگونه ضبط صدا جلوگيري مي كردند.

آنچه مي خوانيد بخشي از پرسش و پاسخ‌هاي خبرنگار مشرق و عده‌اي از راهپيمايان با اسفنديار رحيم مشايي در حاشيه راهپيمايي امروز در تهران است:

مشايي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه چرا مثل هميشه همراه آقاي رئيس جمهور و در جوار وي نيستيد اظهار داشت: در سفرهاي استاني و در محل كار هميشه پيش وي هستم، اما اينجا پيش مردم هستم.

* منظور آقاي احمدي‌نژاد از انسان كامل در سخنان امروز چه كسي است؟

مشايي: امام زمان(عج)

* آيا در اعتقاد شما، بهشت زميني يا حكومت الهي روي زمين برقرار خواهد شد؟

مشايي: بله حتماً

* نقش دولت نهم و دهم در اين راه چيست؟

مشايي: نقش دولت نهم و دهم، توسعه عدالت و مقدمه‌سازي براي ظهور امام زمان(عج) است

* آيا ارتباطي بين مقدمه‌سازي براي ظهور امام زمان(عج) توسط دولت و ارتباطات خاصي كه دولت با برخي كشورهاي منطقه برقرار مي‌كند (به موازات وزارت خارجه و از كانال‌هاي ويژه) وجود دارد؟

مشايي: چنين چيزي وجود ندارد. وقتي وزير امور خارجه كشوري به كشور ديگر مي‌رود، تا وقتي وزير خارجه كشور مقابل به كشورش نيايد، نمي‌تواند مجدد به آنجا سفر كند. در كشور ما هم رئيس دفتر رؤساي جمهور خيلي از كشورها مي‌آيند.

مشايي درباره انتقادات كيهان از آقاي احمدي‌نژاد و در پاسخ به اظهارات شخصي كه كيهان را تابع نظام و ولي‌فقيه دانست گفت: مگر آقاي احمدي‌نژاد تابع ولي فقيه نيست؟

مشايي با اشاره به رويه روزنامه كيهان نسبت به دولت افزود: روزنامه كيهان مخالف احمدي‌نژاد است نه مدافع او. وي ادامه داد: كيهان و كل طرفدارانش 2000 نفرند كه در اقليت‌اند.

در همين حال يكي از راهپيمايان گفت: آقاي مشايي شما آقاي احمدي‌نژاد را از راه منحرف مي‌كنيد.

در بين مسير، جواني با در دست داشتن عكس چاپ شده‌اي از دختر بدحجابي كه از بستگان يكي از سران فتنه است و عكسهاي او اخيرا در اينترنت منتشر شده از مشايي پرسيد كه آيا اين انتشار اين عكس در سايتها و چاپ آن يك كار اخلاقي و اسلامي است؟

وي پاسخ داد: به نظر من اين كار درست نيست، اين كارها از مصاديق اشاعه فحشا است و تمام دنيا وقتي به اين كار مي‌نگرند، برداشت مي‌كنند كه مردم ايران همه دنبال اينگونه مسائل‌اند.

مشايي در پاسخ به سوالي درباره ايجاد اختلاف در بين اصولگرايان از سوي وي و حاميانش، اذعان داشت: برخي از اصولگرايان جلوتر از ولايت حركت مي كنند؛ بين آقايان باهنر، لاريجاني، مطهري و.. در مجلس با احمدي‌نژاد خيلي فرق وجود دارد.

يكي از راهپيمايان در مسير از مشايي پرسيد: «آقاي مشايي شما بايد توضيح دهيد كه چرا تمام طرفداران شخص خائني چون ميرحسين موسوي از شما حمايت مي‌كنند؟ مطمئن باشيد كساني كه پشت سر موسويِ خائن بودند الان پشت سر تو هستند.» با اينكه فرياد اين جوان به گوش همه رسيد ولي مشايي از ارائه پاسخ اجتناب ورزيد و بلافاصله به صحبت با برخي اطرافيان پرداخت.

درحالي كه دقايقي از پايان يافتن سخنان رئيس جمهور در بين حاضرين ميدان آزادي و خيابان‌هاي اطراف مي‌گذشت، مشايي در حلقه‌اي از محافظين به خودرو خود كه يك سمند مشكي رنگ با پلاك معمولي بود رسيد ولي از سوار شدن به ماشين اجتناب كرد و مسير فرعي اتوبان كرج را پيمود تا كمي جلوتر سوار خودرو خود شود.

در اين ميان خبرنگار مشرق كه به سختي توانسته بود به مشايي نزديك شود، پرسيد: آقاي مشايي، شعارهاي مردم عليه خودتان را شنيديد؟ نظرتان چيست؟ چرا اين شعارها عليه شما داده مي‌شود؟

مشايي پاسخ داد: اينها مردم نيستند.

خبرنگار مشرق پرسيد: آيا شعاردهندگان اشتباه مي‌كنند؟ مشايي جواب داد: قطعاً.

در بين جمع شخصي پرسيد: آيا مردم ولايت‌مدار نيستند؟ آيا مردم بصيرت ندارند؟

مشايي پاسخ داد: همه ولايتي هستند. ولي اين افراد كه عليه من شعار مي‌دهند، مردم نيستند يا اكثريت نيستند.

همچنين مشايي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه شما چند مسئوليت رسمي داريد و چرا؟ پاسخ داد: من هرتعداد مسئوليت كه داشته باشم آقاي رئيس جمهور پاسخگو هستند و باعث آن آقاي احمدي‌نژاد است.

رئيس‌دفتر رئيس‌جمهور در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا شما شخصي به نام «علي يعقوبي» را مي‌شناسيد پاسخ داد: نه! او كيست؟

سؤال‌كننده گفت: او يكي از فعالين مسئله‌دار عرصه آخرالزمان و مدعيان مهدويت است كه شما هم با او ارتباط داريد.

مشايي در پاسخ، به علامت نفي شناسايي اين فرد، دست و سرش را تكان داد.

رئيس دفتر رئيس جمهور در پاسخ به سؤالي دباره اعطاي برخي بودجه‌ها به افراد و جريان‌هاي خاص از سوي دفتر رئيس جمهور و شخص وي گفت: هيچ بودجه‌اي در اختيار بنده نيست.

در ادامه مشايي در پاسخ به سؤالي بدين شرح كه «آقاي مشايي درست است كه شما مهره فتنه آينده هستي؟» از ارائه هر واكنشي پرهيز كرد.

جالب اينكه اسفنديار رحيم‌مشايي براي اثبات ولايتمداري خود چندين مرتبه به قياس خود و يكي ديگر از مسئولان ارشد قضايي پرداخت و مدعي شد كه آن مسئول به خاطر فلان كار ولايت پذير نبود و نيست اما من كاملا ولايت پذير هستم!

در بين جمعيت، فردي خطاب به مشايي گفت: آقاي مشايي شما آبروي ما رو برديد، خجالت ميكشيم از آقاي احمدي نژاد دفاع كنيم.

سرانجام رئيس دفتر رئيس‌جمهور در ميان شعارهايي كه مردم عليه وي مي دادند، در مسير خلاف ورودي اتوبان كرج سوار بر سمند مشكي شد.

حتي سوار شدن وي بر اتومبيل نيز از حاشيه به دور نبود و هنگام سوار شدن مشايي، تعدادي از مردم با وارد كردن ضرباتي به اتومبيل وي، اعتراض خود را تا آخرين لحظه به اسفنديار رحيم مشايي منتقل كردند.

در پايان اين حضور جنجالي، يكي از همراهان وي در واكنش به شعارها، از مردم خواست براي سلامتي رحيم‌مشايي صلوات بفرستند ...

No comments:

Post a Comment