Monday 14 February 2011

گزارش لحظه به لحظه از تظاهرات ۲۵ بهمن

* ۲۵ بهمن - ۰۲:۱۱ : تعطيلی ايستگاه‌های مترو در مرکز تهران

ان.بی.سی و رويترز از بسته‌شدن ايستگاه‌های مترو در نقاط مرکزی تهران، نزديک به محل دعوت‌شده برای تجمع اعتراضي، گزارش داده‌اند.



* ۲۵ بهمن - ۰۲:۱۱ : بي‌بي‌سی: شروع حرکت‌های اعتراضی

بي‌بي‌سی فارسی در برنامه‌های تلويزيونی که سه ساعت زودتر از زمان معمول آغاز کرده، با استناد به برخی گزارش‌های رسيده از تهران گفت، حرکت‌های اعتراضی در بعضی از نقاط تهران شروع شده است. به گفته حسين باستاني، تحليل‌گر بي‌بي‌سي، برپايی راهپيمايی امروز نشان خواهد داد که آيا دوران تازه‌ای از اعتراض‌های خيابانی در ايران آغاز شده است يا نه.



* ۲۵ بهمن - ۰۱:۱۱ : رويترز: حضور محسوس نيروهای امنيتی

خبرگزاری رويترز از تهران خبر داده که مأموران امنيتی در خيابان‌های مرکز شهر مستقر شده‌اند. رويترز به نقل از يک شاهد عينی گزارش داده که خودروهای پليس در حالی که شيشه آن‌ها با پرده مشکی پوشيده شده، اطراف زندان اوين مستقر هستند.



* ۲۵ بهمن - ۰۱:۱۱ : مادران عزادار: با عکس فرزندان جان‌باخته، آواره و اسير، همراه جنبش ايم

مادران پارک لاله «به عنوان حاميان مادران عزادار 33 سال اخير»، در بيانيه‌ای از شهروندان تهرانی خواستند که ساعت ۳ بعد از ظهر امروز در ميدان آزادی گرد آيند.

آنان در بيانيه خود نوشته‌اند: برآنيم که پيشاپيش همه با در دست گرفتن عکس‌های فرزندان جان‌باخته، آواره و اسيرمان جنبش اعتراضی مردم ايران را همراهی کرده و با مادران فرزند از دست داده تونس و مصر همدردی خود را اعلام نماييم. 

No comments:

Post a Comment